Algemeen

De contributie bij Scouting Blauwe Kei is €15,- per maand. Hiermee worden leuke activiteiten en uitjes georganiseerd. Naast de contributie is er zo nu en dan een bijdrage. Dit zal bijvoorbeeld voorkomen bij weekendjes, groepsdag en kamp.

Natuurlijk! Heel graag zelfs! Uw kind kan bij ons vier keer gratis meedraaien. We vullen hiervoor samen een voorlopig inschrijfformulier in.

Kleding

Het is verstandig om oude kleren aan te doen die vies mogen worden. Op die manier kan uw kind zich lekker uitleven en hoeven ze niet bang te zijn voor vlekken o.i.d. Naast oude kleren worden de kinderen vanaf de bevers tot en met de verkenners en gidsen in een scoutingblouse verwacht. De das zullen ze van Scouting krijgen, zodra ze geïnstalleerd zijn.

Scoutingblouses kunnen besteld worden via scoutshop.nl. Het is natuurlijk ook mogelijk om een tweedehands blouse aan te schaffen via bijvoorbeeld kennissen of marktplaats.

Er zijn binnen onze scouting zes groeperingen. Vanaf de bevers tot en met de verkenners en gidsen dragen de leden een scoutingblouse. De bevers dragen een rode blouse, de kabouters en welpen een groene blouse en de verkenners en gidsen een beige blouse. De RSA en de pivo’s dragen eigen truien. Deze truien zijn binnen de groep te bestellen.

Kamp

Kamp is een week in de zomervakantie waarin we met de kinderen een aantal dagen naar een Scouting(terrein) gaan. De bevers, kabouters en welpen gaan zes dagen met elkaar op kamp in het gebouw van een andere Scouting. De verkenners en gidsen gaan ook met elkaar op kamp. Zij gaan naar een Scoutingterrein ergens in Nederland. Hier zullen zij in tenten slapen.

Het kabouter & welpen kamp vindt plaats in de eerste week van de zomervakantie van zondag t/m vrijdag. De bevers komen tijdens dit kamp altijd op de dinsdag aan. De verkenners en gidsen gaan dezelfde week op kamp, alleen dan van zondag t/m zaterdag.

Mocht uw vraag er niet bijstaan, aarzel dan vooral niet om contact met ons op te nemen.