Vrijwilliger worden

Scouting Blauwe Kei is altijd opzoek naar nieuwe vrijwilligers. Een (bege)leiding is iemand die elk weekend een programma voor onze leden verzorgt. Daarnaast komen er taken zoals financiën of contact met ouders bij kijken. Tot en met de verkenners en gidsen noemen wij het binnen Scouting Blauwe Kei een leiding en bij de RSA noemen we het begeleiding, aangezien deze jongeren al erg zelfstandig zijn. Alle (bege)leidingen binnen Scouting zijn erg enthousiast om elke week iets leuks te organiseren.

Ook zijn er bestuursfuncties. Denk hierbij aan een Penningmeester, Secretaris en Voorzitter. Behalve de wekelijkse bijeenkomsten met de jeugdleden zijn er ook een aantal speciale gelegenheden zoals weekendjes weg, kamp, de playbackshow of de groepsdag. Ook voor onze vrijwilligers worden er leuke dingen georganiseerd, zoals een weekend weg of een gezellige barbecue!

Lijkt het je leuk om onderdeel te worden van ons enthousiaste team? Neem dan gerust contact op of kom gezellig langs!

Maatschappelijke stage

Ook voor een maatschappelijke stage kun je bij ons terecht. Scouting biedt een leuke tijd waarin je veel ervaring op kunt doen op het gebied van organiseren en begeleiden. Je kunt veel van je eigen ideeën uitwerken en realiseren. Daarbij kun je altijd rekenen op de hulp van de rest van het leidingteam.

Nog niet overtuigd? Bekijk dan zeker het onderstaande filmpje:

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

Al onze vrijwilligers zijn in het bezit van een verklaring omtrent het gedrag. ”Een VOG is een verklaring waaruit blijkt dat het justitiële verleden van een persoon of rechtspersoon geen bezwaar vormt voor de functie of het doel waarvoor de VOG is aangevraagd” (rijksoverheid). Dit waarborgt een veilige omgeving voor kinderen.

De VOG krijg je, na screening,  gratis vanuit Scouting Nederland. Gedragscode Scouting Nederland